Mand klikker på computer.

Sådan forbedrer du dit ERP-system

I takt med at virksomheden vokser, bliver der brug for en langt bedre styring, oversigt og automatisering af ERP-systemet, for at bruge det mest effektivt.

LogicWMS er et WMS (Warehouse Management System) der kan tage dit ERP-system til nye højder, med et intuitivt layout og et bedre overblik. Med dette system, kan din virksomhed automatisere mange processer og lave en opsætning, der tager højde for dit lagers konstante udvikling og vare flow.

Hvad gør LogicWMS så godt?

  • Logic er let at lære, de fleste kan lære at bruge systemets vigtigste egenskaber på 30 min.
  • Logic kan planlægge dine pluk og pak efter specifikke krav eller forhold. Det kan automatisere dit indkøb på baggrund af salgsstatistik og komme med en præcis indkøbsliste på baggrund af data, med antal der stemmer overens med sæson udsving og andre faktorer.
  • Det kan f.eks. tage højde for julesæsonen hvor den ved at der skal være et langt større antal af julevarer end normalt. Med udgangspunkt af sidste års antal solgte varer, så der ikke skal være så mange sæsonvarer tilbage på lageret efter sæsonen, der er købt i overskud.
  • Er optimeret til at integrere lagerrobotter og andre teknologiske tilføjelser, f.eks. Scanning input til at ændre i ERP systemets varebeholdning, printere m.fl.
  • Logic kan skræddersyes til dine behov og oftest er det billigere end udvidelser til dit ERP-system
  • Vi kan yde løbende support på systemet lokalt i Danmark og ikke fra et supportcenter et sted uden for landet. På denne måde får du support i fra en med ekspertviden rettet direkte imod LogicWMS.

Undgå dyre tilkøb

ERP systemer kommer som en basisversion, hvor der er fordyrende tilkøb af funktioner, der passer til forskellige brancher og behov. LogicWMS er ofte billigere og i tilfælde af løsninger der ikke findes, er det i næsten alle tilfælde billigere for os at udvikle, end for de store ERP-systemer og samtidig ejer i helt selv jeres løsning vi udvikler til jer.

Få en skræddersyet løsning

Når vi siger at vi kan skræddersy en løsning til dig, er det ikke en overdrivelse. Der findes mange muligheder for at skabe løsninger, ud fra behov til ERP systemet. Det kan f.eks. være en scanning af alle varer, inden de pakkes, for at sikre 100% fejlfri ordrepak

Vi har kunder der sparer 100.000vis af kroner på ikke længere at fejlpakke. Vi har kunder der kombinerer systemet til at automatisere deres lager og plukning med vores iStore robot og vi har kunder der kombinerer flere pluk under en stregkode, for at blive plukket ud som et ”kit”. Mulighederne er mange.

Kontakt os her for at få LogicWMS eller for at høre mere om hvad vi kan gøre for dig:

Hvordan taler LogicWMS med ERP-systemet?

Først lidt om hvordan rollefordelingen kan være

Når man investerer i LogicWMS (Warehouse Management System) så integrerer man det typisk med sit eksisterende ERP-system (Enterprise Resource Planning system), f.eks. Navision.

Det skaber en ny rollefordeling mellem de to systemer.

ERP-systemet kan overlade de mere avancerede lageropgaver til LogicWMS, bl.a. følgende opgaver:

  • Registrering af pluk, lagerlokationer, flytning, varemodtagelse og forsendelse af varer
  • Håndtering af tablets, håndterminaler, stregkodescannere, printere
  • Batch pluk af ordrer m.m.
  • Billede visning af varer som skal håndteres
  • Guide til i hvilken rækkefølge varer plukkes på lageret
  • Opgavefordeling mellem medarbejdere
  • Guide til beslutning om hvor varer skal lægges på lager afhængig af statistik, ABC-analyse, faste pladser, FIFO osv.
  • Håndtering af lagerrobotter og mobile robotter og AGV’er (Automated guided vehicle)
  • Fragtbooking
  • Status (optælling)
  • Notifikationer om indkøbsbehov på baggrund af statistik

Hvordan ved LogicWMS hvilke ordrer som skal plukkes?

Dit ERP-system kan sættes op til at sende følgende data til LogicWMS

  • Salgsordrer eller plukke ordrer
  • Indkøbsordrer eller ”læg på lager ordrer”
  • Varekartotek

Måden at det sendes til LogicWMS kan ske på flere måder. Enten via det man kalder ”flade filer”, f.eks. CSV- eller XML-filer, eller LogicWMS API’et (Application Programming Interface). Der er fordele og ulemper ved begge måder.

De flade filer er mest simple men der kan være tidsforsinkelser mellem de 2 systemer (ERP og WMS) som skal udveksle dem. Til gengæld hvis man anvender API’et så er begge systemer altid i sync men det tager længere tid at programmere.

Hvordan ved ERP-systemet hvad der er plukket og hvad lagerbeholdningen er?

Hver gang en vare bliver plukket, lagt på lager, varemodtaget, forsendt eller flyttet så logger LogicWMS det, foruden hvem som gjorde det og en masse andet. Samtidig sender LogicWMS besked til ERP-systemet så intet går tabt.

Disse ”beskeder” sendes også enten via ”flade” filer” eller et API. API’et er dog i denne forbindelse ERP-systemets API fordi det er ERP-systemet som skal informeres.

Kan LogicWMS rode i vores ERP-system?

Nej. ERP-systemet og LogicWMS er helt adskilt så du er helt i sikkerhed. F.eks. når vi holder status så opdaterer LogicWMS ikke automatisk lagerbeholdningen og dermed værdien i virksomheden af sig selv.

Efterhånden som vi bliver færdige med at tælle områder på lageret så kan LogicWMS oprette vareoptællingskladder som skal godkendes i dit ERP-system. Så du er stadig i fuldstændig kontrol over dine værdier.

Alle virksomheder er forskellige

Selvom de fleste informationer som skal deles med WMS er de samme fra virksomhed til virksomhed så er alle virksomheder alligevel unikke. Hos nogle virksomheder skal ERP-systemet have af vide hvilket serienummer produktet som blev sendt til kunden, havde.

Andre virksomheder vil have følgesedler skrevet ud automatisk når den sidste vare er plukket.
Uanset hvad din virksomhed har brug for så kan det integreres i LogicWMS.

Overlad teknikken til os og din ERP-system leverandør, vi har prøvet det før

De fleste ERP-systemet er allerede langt hen ad vejen forberedt, til at uddelegere sine lageropgaver og de fleste ERP-system leverandører, har allerede prøvet at integrere med et WMS, fordi det er så fordelagtigt.


Det eneste der skal tages stilling til, er det som gør din virksomhed unik. Vi tester integrationen med din ERP-system leverandør inden vi sætter det hele i drift, så du er sikker på at det virker inden vi går ”live”.